B2B, czyli Business to Business, to pojęcie określające ogół relacji pomiędzy firmami z różnych bądź tych samych branży. Termin ten określa stosunki zachodzące pomiędzy przedsiębiorstwami, w tym pośrednikami, dystrybutorami, dostawcami, punktami sprzedaży, itp., które do zawierania transakcji wykorzystują środki elektroniczne. W ramach tego rozwiązania dostępne są liczne narzędzia teleinformatyczne, które ułatwiają wzajemną współpracę i realizację transakcji kupna-sprzedaży.
Skuteczność modelu B2B
Zastosowanie modelu B2B wpływa na realne zmniejszenie kosztów i usprawnienie całego procesu kontaktu z biznesowymi partnerami firmy. Wykorzystuje on bowiem alternatywne i nowoczesne kanały dystrybucji, wspierające proces zakupowy i sprzedażowy, co w efekcie przekłada się na zwiększenie osiąganych zysków.
Model B2B w praktyce
Model B2B, w swoich działaniach, wykorzystuje również iParts, profesjonalny sklep internetowy z częściami do samochodów. Oferta firmy to ponad 2 000 000 części od rzetelnych producentów komponentów do samochodów osobowych, terenowych, dostawczych i sportowych. Sklep wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne przy zastosowaniu efektywnych systemów informatycznych. Wdrożył m.in. międzynarodowy system katalogowaniu części – TecDoc.
iParts jest również autorem innowacyjnego systemu B2B dla warsztatów samochodowych, który jest dostępny pod adres http://www.warsztat.iparts.pl. System umożliwia zoptymalizowanie i usprawnienie współpracy pomiędzy dostawcą części samochodowych oraz warsztatami zajmującymi się naprawą aut poprzez zdefiniowanie konkretnej usterki, wykaz niezbędnych części, wycenę usługi i określenie terminu jej wykonania.